dystrybutor: Gutek Film

Paterson

Kierowca autobusu prowadzi szczęśliwe życie u boku żony Laury, tworząc wiersze inspirowane zaobserwowanymi w pracy wydarzeniami.

Read More

Julieta

Julieta właśnie straciła męża, a córka, skończywszy 18 lat, uciekła z domu bez słowa wyjaśnienia. Matka szuka jej na wszystkie sposoby.

Read More

Intruz

John wraca po odbyciu kary z poprawczaka. Jego zbrodnia nie została przez społeczność zapomniana ani wybaczona.

Read More

Zabójczyni

Chiny, IX wiek n.e. 10-letnia córka generała zostaje porwana przez mniszkę, która wprowadza ją w tajniki sztuk walki.

Read More

Zupełnie Nowy Testament

W Brukseli Bóg spędza swój czas oglądając telewizję, dokuczając żonie oraz snując plany jak uprzykrzać ludziom życie. Pewnego dnia jego córka postanawia odnowić świat.

Read More

Mustang

Lele i jej cztery siostry wracają ze szkoły, spontanicznie świętując koniec roku i niewinnie flirtując z kolegami z klasy. Dla okolicznych mieszkańców ich zabawa okazuje się być jednak zbyt frywolna.

Read More

Syn Szawła

Pracujący w krematorium wiezień Auschwitz rozpoznaje ciało swego syna. Za wszelką cenę – na przekór obozowej rzeczywistości, pragnie go godnie pochować.

Read More
 

Warsztat filmowy

Produkcja filmu Wołyń

W pewnym momencie pojawił się pomysł, by połowę filmu zrealizował Smarzowski, połowę – reżyser z Ukrainy. Do tego jednak nie doszło.


dwh d19 05708

Enrique Chediak o zdjęciach do filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Od samego początku wszyscy wiedzieli, że uda im się stworzyć dobry film tylko wtedy, gdy nakręcą go pośród ludzi i społeczności dotkniętych wydarzeniami z 20 kwietnia 2010 roku.


dwh d42 12682 r cro

Carnahan i Sand o scenariuszu filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Wydarzenia na niesławnej platformie wiertniczej były na tyle skomplikowane, że wymagały zrozumienia działania zgromadzonej tam maszynerii oraz przyswojenia technicznego żargonu, którym posługiwali się jej pracownicy.


OstatniaRodzina 05 foto Hubert Komerski

Jan P. Matuszyński o reżyserii filmu Ostatnia rodzina

Robiąc „Ostatnią Rodzinę” wiedzieliśmy, że to nie ma być film o malarzu, o tym, jak powstają jego prace. To ma być gdzieś w tle. Chciałem zobaczyć bardziej, jak to jest żyć wśród tego malarstwa.