Kategoria: Recenzje

Samotność astronauty

Siedem lat minęło od premiery Ludzkich dzieci – poprzedniego filmu w reżyserii Alfonso Cuarona. Po obejrzeniu Grawitacji trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że warto było czekać.

Read More

Szewski mat w kinie

Trzeba nie lada gimnastyki, by ograć znane motywy i zbić króla. Czy Guillermo del Toro, w swej najnowszej produkcji, wykazał się refleksem? Popatrzmy.

Read More

I see Smaug

Hobbita czytać nie ma komu, bo nudny. Pojawia się film, to okazuje się, że jednak zbyt rozrywkowy, że za bardzo odbiega od książki. Przy ekranizacji przygód niziołka, jak tylko w świat poszła fama, że Peter Jackson planuje kolejną trylogię, od razu posypały się oburzone głosy. Dla kasy, dla kasy, dla kasy.

Read More

Abrakadabra

Na samym wstępie poznajemy czterech utalentowanych kuglarzy. Wszyscy otrzymują tajemnicze karty do tarota z zaproszeniem na spotkanie, które przeistacza się w pokaz najprawdziwszej magii.

Read More

Niech chi będzie z Tobą

Kluczową rolę w całej historii Gwiezdnych Wojen odgrywa Moc – tajemnicza energia stanowiąca zarówno esencję wszech świata jak i źródło siły wszystkich głównych bohaterów.

Read More

Cud w celi śmierci

Zielona mila to w istocie mariaż dwóch konwencji filmowych: więziennego dramatu oraz baśni. Obraz ten nobilituje pojęcie cudu we współczesnym kinie.

Read More
 

Warsztat filmowy

Produkcja filmu Wołyń

W pewnym momencie pojawił się pomysł, by połowę filmu zrealizował Smarzowski, połowę – reżyser z Ukrainy. Do tego jednak nie doszło.


dwh d19 05708

Enrique Chediak o zdjęciach do filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Od samego początku wszyscy wiedzieli, że uda im się stworzyć dobry film tylko wtedy, gdy nakręcą go pośród ludzi i społeczności dotkniętych wydarzeniami z 20 kwietnia 2010 roku.


dwh d42 12682 r cro

Carnahan i Sand o scenariuszu filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Wydarzenia na niesławnej platformie wiertniczej były na tyle skomplikowane, że wymagały zrozumienia działania zgromadzonej tam maszynerii oraz przyswojenia technicznego żargonu, którym posługiwali się jej pracownicy.


OstatniaRodzina 05 foto Hubert Komerski

Jan P. Matuszyński o reżyserii filmu Ostatnia rodzina

Robiąc „Ostatnią Rodzinę” wiedzieliśmy, że to nie ma być film o malarzu, o tym, jak powstają jego prace. To ma być gdzieś w tle. Chciałem zobaczyć bardziej, jak to jest żyć wśród tego malarstwa.