gatunek: biograficzny

Powidoki

Charyzmatyczny malarz Władysław Strzemiński nie godzi się z socrealizmem i pozostaje wierny swojej drodze artystycznej.

Read More

Bleed for This

Historia mistrza bokserskiego Vinny Pazienzy, który po wypadku samochodowym, pomimo obrażeń nie pozwalających mu nawet chodzić, wrócił na ring.

Read More

Queen of Katwe

Opowieść o ugandyjskiej dziewczynce obserwującej jak dla niej zmienia się świat po rozpoczęciu gry w szachy.

Read More

Ostatnia rodzina

Rozgrywająca się na przestrzeni 28 lat warszawska saga słynnej rodziny Beksińskich. W legendarne postaci Zdzisława i Tomka wcielili się Andrzej Seweryn i Dawid Ogrodnik.

Read More

Snowden

Historia byłego pracownika CIA i NSA Edwarda Snowdena, który ujawnił prasie ściśle tajne dokumenty, doprowadzając do największego przecieku zastrzeżonych informacji w historii USA.

Read More

Zaćma

Druga połowa lat. 50. Julia Brystygierowa, zwana „Krwawą Luną”, to eks-funkcjonariuszka Ministerstwa Bezpieczeństwa.

Read More

Sully

Historia Chesleya „Sully`ego” Sullenbergera, pilota który bohatersko wylądował uszkodzonym i wypełnionym przerażonymi pasażerami samolotem na rzece Hudson.

Read More
 

Warsztat filmowy

Produkcja filmu Wołyń

W pewnym momencie pojawił się pomysł, by połowę filmu zrealizował Smarzowski, połowę – reżyser z Ukrainy. Do tego jednak nie doszło.


dwh d19 05708

Enrique Chediak o zdjęciach do filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Od samego początku wszyscy wiedzieli, że uda im się stworzyć dobry film tylko wtedy, gdy nakręcą go pośród ludzi i społeczności dotkniętych wydarzeniami z 20 kwietnia 2010 roku.


dwh d42 12682 r cro

Carnahan i Sand o scenariuszu filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Wydarzenia na niesławnej platformie wiertniczej były na tyle skomplikowane, że wymagały zrozumienia działania zgromadzonej tam maszynerii oraz przyswojenia technicznego żargonu, którym posługiwali się jej pracownicy.


OstatniaRodzina 05 foto Hubert Komerski

Jan P. Matuszyński o reżyserii filmu Ostatnia rodzina

Robiąc „Ostatnią Rodzinę” wiedzieliśmy, że to nie ma być film o malarzu, o tym, jak powstają jego prace. To ma być gdzieś w tle. Chciałem zobaczyć bardziej, jak to jest żyć wśród tego malarstwa.