gatunek: biograficzny

Wyścig

Oparta na faktach historia kierowcy Formuły 1, Nikiego Laudy. Po poważnym wypadku wraca na tor i staje do rywalizacji z największym rywalem – Jamesem Huntem.

Read More

Wałęsa. Człowiek z nadziei

Zdobywca Oscara Andrzej Wajda przedstawia historię wielkich przemian, która przetoczyła się nie tylko przez zebrania partyjne, wiece i Okrągły Stół, ale także przez jedno z mieszkań na gdańskim osiedlu z wielkiej płyty.

Read More

Piąta władza

Julian Assange i Daniel Domscheit-Berg zakładają WikiLeaks, ujawniając skrywane sekrety rządowe oraz przestępstwa wielkich korporacji.

Read More

Mój biegun

Historia najmłodszego w historii zdobywcy gór, Jana Meli, który uległ poważnemu wypadkowi.

Read More

Nie zapomnij mnie

David Sieveking tym razem portretuje swoją matkę, która zapada na Alzheimera i powoli zapomina o świecie, w którym żyje.

Read More

Inny świat

Wybitna aktorka Danuta Szaflarska opowiada w filmie w barwny i humorystyczny sposób o swoich przeżyciach i wspomnieniach z dawnych lat.

Read More

Córka górnika

W wieku trzynastu lat, Loretta Webb poślubia Mooney’a Lynna, tworząc dużą rodzinę. Loretta zajmuje się prowadzeniem domu, lecz jej mąż…

Read More
 

Warsztat filmowy

Produkcja filmu Wołyń

W pewnym momencie pojawił się pomysł, by połowę filmu zrealizował Smarzowski, połowę – reżyser z Ukrainy. Do tego jednak nie doszło.


dwh d19 05708

Enrique Chediak o zdjęciach do filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Od samego początku wszyscy wiedzieli, że uda im się stworzyć dobry film tylko wtedy, gdy nakręcą go pośród ludzi i społeczności dotkniętych wydarzeniami z 20 kwietnia 2010 roku.


dwh d42 12682 r cro

Carnahan i Sand o scenariuszu filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Wydarzenia na niesławnej platformie wiertniczej były na tyle skomplikowane, że wymagały zrozumienia działania zgromadzonej tam maszynerii oraz przyswojenia technicznego żargonu, którym posługiwali się jej pracownicy.


OstatniaRodzina 05 foto Hubert Komerski

Jan P. Matuszyński o reżyserii filmu Ostatnia rodzina

Robiąc „Ostatnią Rodzinę” wiedzieliśmy, że to nie ma być film o malarzu, o tym, jak powstają jego prace. To ma być gdzieś w tle. Chciałem zobaczyć bardziej, jak to jest żyć wśród tego malarstwa.