nagroda: Oscar 2016 nominacja

45 lat

Przygotowania obchodów czterdziestej piątej rocznicy małżeństwa Kate i Geoffa zakłóca wiadomość o dawnej kochance mężczyzny.

Read More

W objęciach węża

Historia relacji pomiędzy szamanem z Amazonii i dwoma naukowcami, którzy na przestrzeni 40 lat szukają świętej, leczniczej rośliny.

Read More

Krigen

Duński żołnierz walczy w Afganistanie, a w tym czasie jego żona próbuje wychować trójkę dzieci pozbawionych ojca.

Read More

Theeb

Przyśpieszone dojrzewanie chłopca, który w czasie I wojny światowej z ottomańskiej prowincji Hijaz, przeprowadza przez pustynię brytyjskiego oficera.

Read More

Ginący świat

Naukowcy biją na alarm. Działalność człowieka na Ziemi może do końca stulecia wytrzebić połowę jeszcze żyjących na świecie gatunków zwierząt.

Read More

Pole walki

Ujawnienie przestępstw gwałtu na amerykańskich uniwersytetach, tuszowane przez władze uczelni.

Read More

Carol

Nowy Jork, lata 50. Marząca o lepszym życiu pracownica sklepu zakochuje się w starszej i zamężnej kobiecie.

Read More

Trumbo

Historia najwyżej ocenianego scenarzysty Hollywood Daltona Trumbo, który znalazł się na czarnej liście za przekonania polityczne.

Read More
 

Warsztat filmowy

Produkcja filmu Wołyń

W pewnym momencie pojawił się pomysł, by połowę filmu zrealizował Smarzowski, połowę – reżyser z Ukrainy. Do tego jednak nie doszło.


dwh d19 05708

Enrique Chediak o zdjęciach do filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Od samego początku wszyscy wiedzieli, że uda im się stworzyć dobry film tylko wtedy, gdy nakręcą go pośród ludzi i społeczności dotkniętych wydarzeniami z 20 kwietnia 2010 roku.


dwh d42 12682 r cro

Carnahan i Sand o scenariuszu filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Wydarzenia na niesławnej platformie wiertniczej były na tyle skomplikowane, że wymagały zrozumienia działania zgromadzonej tam maszynerii oraz przyswojenia technicznego żargonu, którym posługiwali się jej pracownicy.


OstatniaRodzina 05 foto Hubert Komerski

Jan P. Matuszyński o reżyserii filmu Ostatnia rodzina

Robiąc „Ostatnią Rodzinę” wiedzieliśmy, że to nie ma być film o malarzu, o tym, jak powstają jego prace. To ma być gdzieś w tle. Chciałem zobaczyć bardziej, jak to jest żyć wśród tego malarstwa.