Tłumy, kaskaderzy i wybuchy w Spectre


W scenach w Mexico City wzięło udział 1520 statystów, którzy byli każdego dnia przygotowywani przez 107 makijażystów przez trzy godziny.

Kręcono na jednej z głównych ulic, na Zócalo, na Plaza Tolsa i w Gran Hotelu. Eksplozję w hotelu nakręcono w Pinewood. Natomiast autentyczne Zócalo zagrało w skomplikowanej scenie z helikopterem, nad którym utracono kontrolę. Za sterami specjalnie wyposażonej maszyny zasiadł słynny pilot-akrobata z teamu Red Bull, Chuck Aaron. Na oczach zgromadzonych na dole statystów rozgrywała się walka na pokładzie helikoptera. Gary Powell, koordynator kaskaderów, komentował:

Ta walka jest integralnie związana z opowieścią. W filmach o Bondzie praca kaskaderów służy fabule i bardzo nam się to podoba. Chris Corbould, odpowiedzialny za efekty specjalne i efekty związane z miniaturyzacją, mówił: – Staramy się, by wszystko wyglądało jak najbardziej realistycznie. Oczywiście czasem trzeba coś dodać, także komputerowo, ale trzymamy się powyższego założenia.

SPECTRE

Wspominał, że bardzo skomplikowane zdjęcia – lotnicze i z udziałem samochodów, zrealizowano w Austrii. Użyto w sumie ośmiu samolotów, a szczególnie trzeba było kontrolować scenę, w której samolot ścina drzewa i toczy się po zboczu. W dwa samoloty wbudowano skutery śnieżne i tak sfilmowano owo staczanie. Była jeszcze widowiskowa scena rozbicia się samolotu o stodołę. Na zboczu postawiono specjalnie dziesięć wiat i stodołę. Osiem wiat zakupiono w okolicy, przetransportowano i złożono na miejscu. Dwie zbudowano na wzór autentycznych. Największym problemem była pogoda. Na zboczu, gdzie planowano zdjęcia, za nic nie chciał się pojawić śnieg. Wreszcie filmowcy zmuszeni byli użyć 400 ton sztucznego śniegu.

SPECTRE

Scenę pogrzebu, w której Bond spotyka Lucię Sciarrę, kręcono w Rzymie, w Muzeum Cywilizacji Rzymskiej, przez cztery dni. Jednocześnie przez osiemnaście nocy druga ekipa pracowała nad widowiskową sceną pościgu samochodowego Bonda i Hinxa. Broccoli była z niej bardzo dumna:

Takiego pościgu nocnymi rzymskimi ulicami na pewno jeszcze nie widzieliście – twierdziła. Było to bardzo skomplikowane, ponieważ zdarzało się, że zgodę na zamknięcie ulic w ostatniej chwili cofano i trzeba było szukać rozwiązań zastępczych. Ostatecznie udało się zamknąć nawet ulice nad Tybrem oraz okolice Koloseum. Użyto aż osiem Aston Martinów DB10 i siedem Jaguarów C-X75. Corbould mówił:

Tu nie było miejsca na błędy. Kierowcy pędzili co najmniej setką. Nie mogliśmy ryzykować ich życia czy zdrowia, ani też jakiegokolwiek uszkodzenia zabytkowych budynków.

Spectre

Zanim rozpoczęto zdjęcia na Saharze, w okolicach Erfoud, uprzedzono tamtejszych mieszkańców o głośnych eksplozjach, jakie będą miały miejsce. Korzystano także z ich usług jako przewodników. Początkowo jednak prace uniemożliwiła potężna burza piaskowa. Wreszcie udało się dokonać kontrolowanej, widowiskowej eksplozji 2100 galonów nafty. W Londynie logistycznym wyzwaniem stała się zwłaszcza nocna scena na Tamizie z pędzącą łodzią i nisko lecącym helikopterem. Tygodniami trwało przygotowywanie właściwego oświetlenia rzeki oraz uzyskanie zgód na niski lot helikopterów. W dodatku właśnie podczas sześciu dni zdjęć w mieście odbywało się wiele masowych imprez. Wysłano ponad 11 tysięcy listów do właścicieli budynków z prośbą o umożliwienie lotów. Ze strony władz miasta każdej nocy było zaangażowanych w zdjęcia ponad 200 osób – policjantów, strażaków itp.

 

 

Fiszka filmu:  Spectre

 
Spectre poster 1
 
 
 
 

Dystrybutor filmu

 
 
 
 

Katagoria: warsztat efektów specjalnych
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 2 lata temu.
Publikacja była czytana: 1320  razy.