Kategoria: warsztat producenta

Produkcja Systemu

Choć akcja „Systemu” rozgrywa się w konkretnych czasach, które należało dokładnie odwzorować na ekranie za pomocą zdjęć, kostiumów, scenografii oraz innych elementów sztuki filmowej, sama historia jest uniwersalną opowieścią o tym, w jaki sposób totalitarne rządy potrafią człowieka stłamsić, zniszczyć, pozbawić nadziei oraz doprowadzić do obojętności na cierpienie innych ludzi.

Read More

Produkcja Furii

Ayer sprowadził dodatkowo na plan trzech doradców wojskowych – każdy z nich był weteranem II wojny światowej i podzielił się z ekipą swoimi wspomnieniami oraz wiedzą.

Read More

Producenci o Podróży na sto stóp

Dystans dzielący Le Saule Pleurer oraz Maison Mumbai wynosi nie mniej, nie więcej – tylko sto stóp. Dla przedstawicieli rodziny Kadam oraz Madame Mallory oznacza on natomiast nie tylko fizyczną odleglość, którą odbywają wielokrotnie w filmie, ale także przełamanie się i wykroczenie poza własne ograniczenia.

Read More

Produkcja Step Up: All in

W 2014 roku producenci „Step Up” powracają do kin ze swoim najnowszym dziełem, „Step Up: All In”, kontynuującym najlepsze tradycje serii i jednocześnie ustanawiającym zupełnie nową jakość.

Read More
 

Warsztat filmowy

Produkcja filmu Wołyń

W pewnym momencie pojawił się pomysł, by połowę filmu zrealizował Smarzowski, połowę – reżyser z Ukrainy. Do tego jednak nie doszło.


dwh d19 05708

Enrique Chediak o zdjęciach do filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Od samego początku wszyscy wiedzieli, że uda im się stworzyć dobry film tylko wtedy, gdy nakręcą go pośród ludzi i społeczności dotkniętych wydarzeniami z 20 kwietnia 2010 roku.


dwh d42 12682 r cro

Carnahan i Sand o scenariuszu filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Wydarzenia na niesławnej platformie wiertniczej były na tyle skomplikowane, że wymagały zrozumienia działania zgromadzonej tam maszynerii oraz przyswojenia technicznego żargonu, którym posługiwali się jej pracownicy.


OstatniaRodzina 05 foto Hubert Komerski

Jan P. Matuszyński o reżyserii filmu Ostatnia rodzina

Robiąc „Ostatnią Rodzinę” wiedzieliśmy, że to nie ma być film o malarzu, o tym, jak powstają jego prace. To ma być gdzieś w tle. Chciałem zobaczyć bardziej, jak to jest żyć wśród tego malarstwa.