Kategoria: warsztat reżyseria

Reżyseria Małego Księcia

Dla reżysera praca koncepcyjna nad filmem przypominała rozwiązywanie zagadki. „Podstawowe pytanie, na które musieliśmy znaleźć odpowiedź, brzmiało: jak sprawić, żeby publiczność kinowa doświadczyła podobnych, głębokich emocji, co czytelnicy książki?”

Read More

Małgorzata Szumowska o Body/ciało

Przygody z filmami, które w ostatnich latach wymyślam wspólnie z Michałem Englertem, zawsze zaczynały się w podobny sposób – od jakiejś sceny, którą jedno z nas widziało, gdzieś na ulicy, albo intrygującej historii przeczytanej w gazecie…

Read More

Alexandre Aja o Rogach

Gdy po raz pierwszy przeczytałem kultową powieść Joe Hilla pt. „Rogi”, najbardziej zainteresowała mniej zawarta w niej alegoria współczesnej Ameryki, a także odważna i nowatorska żonglerka tonacją opowieści.

Read More
 

Warsztat filmowy

Produkcja filmu Wołyń

W pewnym momencie pojawił się pomysł, by połowę filmu zrealizował Smarzowski, połowę – reżyser z Ukrainy. Do tego jednak nie doszło.


dwh d19 05708

Enrique Chediak o zdjęciach do filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Od samego początku wszyscy wiedzieli, że uda im się stworzyć dobry film tylko wtedy, gdy nakręcą go pośród ludzi i społeczności dotkniętych wydarzeniami z 20 kwietnia 2010 roku.


dwh d42 12682 r cro

Carnahan i Sand o scenariuszu filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Wydarzenia na niesławnej platformie wiertniczej były na tyle skomplikowane, że wymagały zrozumienia działania zgromadzonej tam maszynerii oraz przyswojenia technicznego żargonu, którym posługiwali się jej pracownicy.


OstatniaRodzina 05 foto Hubert Komerski

Jan P. Matuszyński o reżyserii filmu Ostatnia rodzina

Robiąc „Ostatnią Rodzinę” wiedzieliśmy, że to nie ma być film o malarzu, o tym, jak powstają jego prace. To ma być gdzieś w tle. Chciałem zobaczyć bardziej, jak to jest żyć wśród tego malarstwa.