Scenografia i choreografia w Step Up: All In


„Po obejrzeniu wszystkich elektryzujących, zapierających dech w piersiach numerów tanecznych, które pokazujemy w Step Up: All In, widzowie będą zapewne w głębokim szoku, gdy dowiedzą się, że w naszym filmie nie ma efektów specjalnych oraz komputerowego uatrakcyjniania popisów kaskaderskich”, zapewnia reżyserka Trish Sie.

„Cała ta niesamowita choreografia została przygotowana tak, by można było ją wykonać na żywo przed kamerami. I tak właśnie zrobiliśmy!”, dodaje osoba stojąca na czele piątej części „Step Up”. „Taniec jest zdecydowanie największą gwiazdą naszego filmu, a nasi choreografowie spisali się na medal, zastępując artystów od efektów wizualnych. Wymyślili tak fascynujące i skomplikowane numery taneczne, że niektórzy widzowie będą zastanawiać się, czy to wszystko jest prawdziwe, ale zapewniam, że tak!” Producenci przyznają, że zależało im na stworzeniu wyjątkowych i oryginalnych scen występów tanecznych, które pomogłyby powracającym do serii postaciom pokazać swój potencjał. „Taniec ciągle ewoluuje, w szczególności w przestrzeni miejskiej oraz świecie hip-hopu”, mówi Shankman. Naszym głównym założeniem było pokazać tę ewolucję w formie wizualnego spektaklu”.

STEP UP: ALL IN

RYAN GUZMAN, BRIANA EVIGAN, PARRIS GOEBEL (z tyłu) oraz CHRISTOPHER SCOTT (z przodu)

 

Tajną bronią producentów „Step Up” był od samego początku choreograf Jamal Sims, który pracował przy każdej części serii. „Jamal jest osobą, która stanowi wspólny mianownik wszystkich filmów”, podpowiada Nicksay. „Podchodzi do każdej sekwencji z ciekawością i zawsze znajduje sposób, by znaleźć w niej coś świeżego”. Sims i jego współpracownicy, Christopher Scott (który pojawia się w filmie jako Hair) oraz Dondraico Johnson, opowiadają, że możliwość pracy z grupą tak fantastycznych wykonawców była dla nich ogromną inspiracją. „To prawdziwa drużyna gwiazd”, podkreśla Sims. „W naszym wielkim finale występują najlepsi tancerze świata, w jednej tylko scenie przebijamy wszystko to, co zrobiliśmy wcześniej! Na planie nie było żadnego „ego”, żadnego ja jestem ważniejszy – wszyscy ze sobą współpracowali”. Wierzcie lub nie, ale inspiracją choreografów do finałowego numeru tanecznego była wycieczka do… hipermarketu budowlanego Home Depot. „Znaleźliśmy tam mnóstwo sprzętu, który nasi tancerze wykorzystują w wybuchowym finale All In”, mówi Sims. „To również w Home Depot powstał pomysł użycia żywiołów, ziemi, powietrza, ognia i wody – czegoś takiego jeszcze nie widzieliście!”

STEP UP ALL IN

Adam Sevani

 

Scenografia autorstwa Devory Herbert jeszcze bardziej uwzniośla i tak już iście fantastyczne wyczynowe numery taneczne, w szczególności te, których akcja dzieje się na ogromnej, trzypiętrowej scenie zbudowanej przez Herbert na potrzeby finałowego turnieju. W ramach tych ekscytujących sekwencji ekipy taneczne walczą na powalającym wizualnie wielopiętrowym planie, na którym jednocześnie kibicują im setki żywiołowych statystów. Sie opowiada, że od samego początku nadawały z Herbert na tych samych falach. „To było szalone, ale rozumiałyśmy się niemal bez słów”, wyznaje reżyserka. „Podobnie patrzyłyśmy na wszystkie rzeczy, muszę także przyznać, że Devorah ma niesamowite oko do detali”. Sie dodaje również, że reszta ekipy technicznej była równie niesamowita. „Brian Pearson, nasz autor zdjęć, sprawił, że film stał się wizualnie ekscytujący. Świetnie rozumie taniec oraz zasady filmowania dynamicznych scen akcji”. Ekipa z Cameron Pace Group odpowiadała z kolei za proces kreacji 3D. „To oni odpowiadają za trójwymiarową przestrzeń w Avatarze, Hugo i jego wynalazku czy Życiu Pi”, wyjaśnia Nicksay. „Najnowocześniejsze kamery z serii Alexa M, których używaliśmy na planie, są mniejsze i bardziej wyrafinowane niż te wykorzystywane wcześniej, to pozwoliło nam na o wiele większą mobilność oraz elastyczność”.

 

Doświadczenie kostiumografki Soyon An z pracy przy popularnym programie telewizyjnym „So You Think You Can Dance” pozwoliło jej idealnie dostosować się do wymagań producentów. „Musieliśmy zatrudnić kogoś, kto miał spore doświadczenie w ubieraniu różnego rodzaju tancerzy i tancerek”, wyjaśnia reżyserka Sie. „To zupełnie inny świat. Ci ludzie wykonują bardzo dużo ruchów, mocno się pocą, a jeśli za bardzo podekscytują się tym, co robią, potrafią nawet porwać swoje kostiumy. Ciężko to wyjaśnić, trzeba to prostu zrozumieć i pracować nad zapewnieniem im jak największego komfortu pracy”. An stworzyła także fantastyczne kostiumy sceniczne dla stylizowanej na Lady Gagę gospodyni słynnego The Vortex, Alexxy Brava (w jej rolę wciela się Izabella Miko), wliczając w to bogato szytą suknię z mackami niczym u ośmiornicy oraz kryształami od firmy Swarovski. „Celowałam w coś niezwykle awangardowego, a jednocześnie emanującego najnowszymi trendami w modzie”, opowiada projektantka. „Akcja filmu dzieje się w Vegas, więc musieliśmy postawić na przepych i stylizację”.

STEP UP ALL IN

Adam Sevani oraz Christopher Scott

 

Biorąc pod uwagę perfekcyjną stronę realizacyjną, ogromne napięcie wynikające z wszystkich tanecznych pojedynków, uroczą historię miłosną, porywającą choreografię oraz niebywałe zaangażowanie wszystkich w kreację filmu, piąta część serii „Step Up” jest wedle słów Gibgot najfajniejszą i najbardziej pozytywą z dotychczasowych odsłon. „Chcemy, by widzowie wychodzili z kina tanecznym krokiem, rozsadzani przez wypełniające All In maksymalnie pozytywne emocje”, opowiada producentka. „Na tym te filmy tak naprawdę polegają – chodzi w nich o czystą zabawę, romans, super sceny taneczne oraz zapewnienie widzom wyjątkowych stu minut rozrywki”.
A Shankman podsumowuje wszystko tymi oto słowami: „Jeśli nasz film zapewni publiczności tak wielką radość jak poprzednie części, będę w pełni uszczęśliwiony. Uważam, że ta seria posiada bardzo ważne miejsce we współczesnej popkulturze i jestem dumny z tego, że jestem od samego początku jej częścią”, podkreśla z uśmiechem amerykański producent.

 

Fiszka filmu:  Step Up: All in

 
step-up-all-in-2014-usa

Reżyseria: 


Obsada:
, , ,

Gatunek: , ,

Premiera: 18 Lipiec 2014
Rok produkcji: 2014
Kraj: USA


Wersja video

Lektor: tak
Dubbing: nie
Napisy: tak
Nośnik: DVD (1)

 
 
 
 

Dystrybutor filmu

 
 
 
 

Katagoria: warsztat scenografa
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.
Publikacja była czytana: 593  razy.