Kategoria: Warsztat filmowy

Andrzej Seweryn o roli w filmie Ostatnia rodzina

Dowiedziałem się wiele o życiu Zdzisława Beksińskiego, o jego rodzinie, przyjaciołach, a i tak ten człowiek pozostał dla mnie wielką tajemnicą. Po wszystkim z czym się zmierzyłem, co przeczytałem i usłyszałem, za każdym razem, gdy wchodziłem na plan, niosłem ze sobą również pewną tajemnicę o tym człowieku. I chcąc ją zgłębiać wiedziałem, że tego nie potrafię. Czy możemy przeniknąć ludzką naturę? Na podstawie materiałów archiwalnych, przekazów, wywiadów? Badań lekarskich lub testów? To złudzenie. Ludzka natura pozostaje niezgłębiona. Jest tajemnicą.

Read More
 

Warsztat filmowy

Produkcja filmu Wołyń

W pewnym momencie pojawił się pomysł, by połowę filmu zrealizował Smarzowski, połowę – reżyser z Ukrainy. Do tego jednak nie doszło.


dwh d19 05708

Enrique Chediak o zdjęciach do filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Od samego początku wszyscy wiedzieli, że uda im się stworzyć dobry film tylko wtedy, gdy nakręcą go pośród ludzi i społeczności dotkniętych wydarzeniami z 20 kwietnia 2010 roku.


dwh d42 12682 r cro

Carnahan i Sand o scenariuszu filmu Żywioł. Deepwater Horizon

Wydarzenia na niesławnej platformie wiertniczej były na tyle skomplikowane, że wymagały zrozumienia działania zgromadzonej tam maszynerii oraz przyswojenia technicznego żargonu, którym posługiwali się jej pracownicy.


OstatniaRodzina 05 foto Hubert Komerski

Jan P. Matuszyński o reżyserii filmu Ostatnia rodzina

Robiąc „Ostatnią Rodzinę” wiedzieliśmy, że to nie ma być film o malarzu, o tym, jak powstają jego prace. To ma być gdzieś w tle. Chciałem zobaczyć bardziej, jak to jest żyć wśród tego malarstwa.